Nehéz röviden összefoglalni a mintegy 13 stúdióalbumos In The Nursery biográfiáját. Az 1983-as debütalbumtól - "When Cherished Dreams Come", a 94-es "Anatomy Of A Poet"-ig a legendás Third Mind Kiadó védőszárnyai alatt olyan albumok jelentek meg, mint a hírnevet megszerző "Sense" vagy a talán legjobb "Duality".
Miután a Roadrunner óriás beszipantotta kiadójukat, egy csomó hard rock csapat között találták magukat. Ekkor a Humberstone-ikrek megalapították saját kiadójukat; azóta a testvérek, valamint a kísérőik, a dobos Q és az énekesnő Dolores karrierje egyre feljebb ível. Klive és Nigel vonzalma a filmzenék iránt mindig is meghatározó volt. Az ismertség adta lehetőségeket kiaknázva soundtrack-ek készültek: pl. Interjú a vámpírral, Nikita és a fanzine olvasói előtt feltételezhetően kevésbé ismert Claudia Schiffer fitness-video. Hollywood mellett Németországban is egyre keresettebb az In The Nursery, a kölni Vox adó soundtöredékeket használ föl a misztikus sorozatok reklámozására. Ám a mainstream mellett a 20-as évek némafilmjei jobban foglalkoztatják Klive-ékat, akik jelenleg Fritz Lang "Metropolis"-ának zenéjén dolgoznak. A konceptalbumokon kiemelt szerep jut a szövegeknek. Külföldi barátok és ismerősök gyűjtőmunkája szolgáltatta a "Lingua" alapját. Így keletkezett pl. a Shonen No Hi (Emlékezés gyermekkoromra) melyet Haron Saton költő, egy japán rajongó írt. A "Biello Dumlo" középkori olasz dialektusban íródott a 14. században - egy honi rajongó küldte el. A "The Living Tongue" egy mexikói baráttól érkezett, ez a "Popul Vuh" töredéke, ami a maja kultúra egy ősi, és csupán szájhagyomány útján terjedő tradicionális mítosza, ami a teremtésről szól. De hallható még Jugoszláv és chilei író szövegére komponált szerzemény is. Az utóbbi idők klasszikusabb hatásai kissé háttérbe szorították a tipikus ITN dob -üstdob karakterét, ám ez nem jelenti azt, hogy megválnának Q-tól, vagy változtatnának a már hagyományossá váló intenzív színpadi dob elrendezéseken.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni