Június 23-án megjelent az új Swans album. Európai turnéjuk keretében Gira novemberben Budapesten az Akváriumban mutatja be a The Beggart. Az albumot a berlini Candy Bomber stúdióban vették fel és keverték a jelenlegi Swans Kristof Hahn, Larry Mullins, Dana Schechter, Christopher Pravdica, Phil Puleo és (vendég Swan) Ben Frost közreműködésével, miután Gira először még az Egyesült Államokban írta a dalokat.
"A Leaving Meaninggel kezdve (2019-ben) úgy döntöttem, hogy a Swans egy nyitottabb vállalkozás lesz, ahol a zenészek projektről projektre jönnek és mennek."
"Az a közös munkamódszer, ahogyan csapatként dolgoztunk, már nem hozta ugyanazt az érett gyümölcsöt, mint a csúcsidőszakunkban, ezért elengedtük" - folytatja, és arra is hivatkozik, hogy az egyre hosszabb zenei darabok és a néha három órát is meghaladó élő szettekhez szükséges "sportos állóképesség" megterhelő volt.
"Sietek hozzátenni, hogy a zenészek nagyszerűek" - folytatja - "és úgy gondolom, hogy a dalok többnyire tartalmasak. Csak úgy tűnik, sosem sikerül jól eltalálnom. Ha másra nem is, ez ösztönöz arra, hogy tovább haladjak, és megpróbáljam végre, végre jól csinálni..."
"Azt hiszem, a nyilvánvaló hatások Phil Spector és John Cale (különösen az általában kiváló szólólemezein) lennének. És persze George Martin és Ennio Morricone zenéje."
"Csak kell egy bizonyos (túlzott) bizalom, hogy valami lenyűgöző és remélhetőleg értelmes dolgot tudok létrehozni azáltal, hogy véletlenszerű elemeket kényszerítek egy olyan formába, aminek értelme van."
"Ugyanolyan kábultan és megdöbbenve állok a létezés nyers ténye előtt, mint mindig. Úgy érzem magam, mintha csak a másodperc töredéke előtt kaptam volna egy pofont, és még nem fáj."
Az idézetek a New Noise Magazinból származnak.