A Funeral Folk Sara Parkman és Maria W Horn zenei együttműködése. Együtt vizsgálják a gyász rituáléit és a halál zenei fenomenológiáját saját mesterségükön és hatásaikon keresztül.
Sara Parkman hegedűművész, énekes és zeneszerző, aki a svéd népzenére összpontosít. Legújabb, Vesper című kiadványához keresztény örökségébe merült - a szakrális zenébe, amely több generáció óta része családi hagyományainak.
Maria W Horn kortárs zeneszerző, aki változatos hangszerelést alkalmaz az analóg szintetizátoroktól kezdve a kóruson, vonós hangszereken és orgonán át a különböző kamarazenei formátumokig. Zenéje gyakran minimalista struktúrákra épül, és a hangok eredendő spektrális tulajdonságait kutatja.
Maria és Sara zenei kapcsolata arra az időre nyúlik vissza, amikor mindketten tizenévesek voltak, és ugyanabban a zenekarban játszottak szülővárosukban, Härnösandban. Ez a zenekar akkoriban a népzene és a rock keverékét játszotta, az akkori Észak-Svédországból kiinduló progresszív zenei hullám hatására.
A Funeral Folk készítése során egy évtizednyi zenei pálya ápolása után újra felkeresték ezt a közös hátteret. Ez a zenei találkozás a szakrális énekektől kezdve a minimalista spektrális zenén át az Ångermánországból származó népi dallamokig és a finn black metalig mindent felderít. A zenét változatos hangszereléssel adják elő, amely szintetizátorokból, citerákból, hurdy gurdyból, gitárokból és mellotronokból, valamint hangokból és rozsdás tehénharangokból áll.
forrás: az alkotók Bandcamp oldala