Avenico Delgado | GH Records

Avenico Delgado a spanyol dark és industrial színtér egy fontos alakja, több zenekar és egy lemezkiadó, a GH Records mögött álló személy. Az alábbiakban olvasható interjúból a magyar közönség is megismerheti a mediterrán országban dolgozó underground művész munkáit.

Gothic.hu/Bérces Ádám: - Elsőként kérlek mondd el, mikor találkoztál először underground zenékkel?

Avenico Delgado: - Már nagyon hosszú ideje hallgatok underground zenéket, csaknem a fél életemet kitölti, kitöltötte a sötét zenék világa.

Gothic.hu/Bérces Ádám: - A spanyol underground zenei életben több zenekarban is részt vettél, a gótikus zene több alműfajában is alkotsz. Kérlek, mutasd be a nevedez fűződő zenei projekteket!

Avenico Delgado: - 2006-ban alapítottuk meg a Gradual Hate nevű dark electro zenekarunkat Négy kiadványunk készült el, amelyek magukon viselik mind a nyolcvanas, mind a kilencvenes évek EBM zenekarainak a hatásait. A nagylemezünk Asphyxiated World címmel jelent meg az amerikai Telegrammetry nevű kiadó gondozásában. Ezen kívül három anyagunk jelent meg: a híres japán cyberpunk-íróval, Kenji Siratorival késíztettünk egy közös lemezt (Evil Paradise), a német Rammstein zenekar előtti tisztelgésből készítettük el a „Live from Hell” című anyagot és az argentin Silence in First Degree nevű experimental-ambient zenekarral Michael Foucault és Jeremy Bentham munkáinak emlékére (Panopticum).
2008-ban elhatároztuk, hogy más hangzásokat, stílusokat is kipróbálunk és megalapítottuk az Opus Nigrum nevű ritual-darkwave projektet. Fő koncepciónk, hogy egy belső spirituális utazásra hívjuk a hallgatót, a fő témáink a mágia, alkímia. 2009-ben jelent meg az első lemezünk Journey in the Dark címmel, illetve részt vettünk a „Las 77 Paginas – The 77 Pages” (A hetvenhét oldal) című film munkálataiban is (spanyol underground misztikus-science fiction film – szerk.). Jelenleg Shakespeare Hamletjének saját zenei és színpadi adaptációját játsszuk.

Gothic.hu/Bérces Ádám: - Hogyan és mikor alapítottátok a Gradual Hate nevű lemezkiadót? Mi alapján döntitek el, hogy kinek a munkáit jelentetitek meg?

Avenico Delgado: - 2009-ben született meg az ötlet, hogy egy saját lemezkiadót alapítsunk GH Records néven, eredetileg természetesen azért, hogy kiadhassuk a saját lemezeinket.
Később kezdtünk el foglalkozni más projektek, zenekarok munkáival is.
Hogy mi alapján döntünk? Ez egyszerű: a zenének érdekesnek, a mögötte rejlő koncepciónak pedig lenyűgözőnek kell lennie. A kultúrális relativizmus és a különböző intellektuális perverziók korszakát éljük ezért véleményem szerint különösen fontos, hogy kiálljunk azokért a dolgokért, amiben hiszünk. A zenei ipar nagy kiadói helyett a zenének vissza kell térnie a hagyományos útjára, a zene egy remek platform lehet a kultúra és más gondolatok hordozására. A gondolatok szintén nagyon fontosak a mai világban, meg kell tanulni, hogy először gondolkodjunk és utána cselekedjünk és aki lenézi a zenét az lenézi magát a gondolkodást is. A GH Records alapja a kreatív gondolkodás.

Gothic.hu/Bérces Ádám: - Több kiadványotok az argentín Twilight Recordszal közösen készült el. Mondj pár szót erről!

Avenico Delgado: - A Twilight Recordszal nagyon jó a kapcsolatot ápolunk, ez egy nagymúltú kiadó, már hozzú ideje dolgoznak a színtéren. Közös munkáink során támogatjuk egymást és megosztjuk a kiadványok elkészüléséhez szükséges munkát és forrásokat, amennyiben úgy látjuk, hogy a zene koncepciója illeszkedik a kiadónk filozófiájába.

Gothic.hu/Bérces Ádám: - Sok industrial zenekar, projekt építi fel a munkáit egy adott világnézet vagy filozófia köré. Nálatok is beszélhetünk hasonló jellegű ihetettségről? Meg tudsz esetleg említeni olyan zenekarokat, művészeket akik különösen nagy hatással voltak rátok?

Avenico Delgado: - Az első industrial zenekarok szavainak igazi ereje volt, megvolt a hatalmuk a társadalom manipulálására. A mi célunk visszatérni ehhez a szellemiséghez és új perspektívákat teremteni hátrahagyva a modern, fogyasztó embert, az „ember-gépeket” (The Man Machine).
Konkrét zenekarokat mindig nehéz kiválasztani, de ha muszáj, akkor a Laibach és a Dead can Dance. De még mindig hallgatok olyan zenekarokat is, mint a Bauhaus, The Chameleons, The Mission...

Gothic.hu/Bérces Ádám: - Aktívan részt veszel a spanyol-argentin online magazin, a Logia 933 munkálataiban. Be tudnád mutatni ezt a magyar közönség számára?

Avenico Delgado: - A Logia 933 elsősorban nem egy magazin, inkább munkák gyűjteménye, amelyben a Logia (magyarul páholy – szerk.) tagjai részt vettek. A Logia 933 egy kollektíva, művészek csapata, akik többféle művészeti ágban is tevékenyek.
Célunk, hogy a múltban élő miszticizmust és szimbolizmust a XXI. században is aktívan munkálkodó erővé alakítsuk. A csoport 2006-ban alakult, amikor pár spanyol és argentin művész elhatározta, hogy együtt fog dolozni. Azóta megjelentek zenék, viuzális alkotások, filmek, televíziós műsorok, sőt képregények is és multimédiás kiállításokat is szerveztünk.

Gothic.hu/Bérces Ádám: - Pár hónapja elmítetted, hogy koncertszervezéssel is foglalkoztál. Meg tudnád osztani pár tapasztalatodat ezzel kapcsolatban? Nehéz underground koncerteket szervezni Spanyolországban?

Avenico Delgado: - Az ország egyes területein eléggé nehéz koncerteket szervezni, de nagyobb városokban, mint például Madrid vagy Barcelona a dark színtér eléggé jól megy. Én a saját városomban, Valenciában szerveztem koncertet, de sajnos egy anarchista csoport szabotálta az eseményt, mondván, hogy politikailag inkorrekt vagyok. Tavaly beléptem egy CAPA (Collective of Applied Art and Politics – Kollektíva az Alkalmazott művészetért és Politikáért). Ezzel a csoporttal saját magunknak szervezünk különöböző koncerteket és más eseményeket egy helyi színházban (Teatro de los Manantiales). A csoport viszont politikailag és stílus tekintetében is meglehetősen heterogén és már sajnos kiderült számomra, hogy sokaknak itt sem vagyok szimpatikus, próbálják a szervezéseimet, koncertjeimet a perifériára szorítani.
Ennek ellenére hiszek benne, hogy meg kell védeni az élő zenét és szükség van koncertekre, amelyek megteremtik az összhangot a színtéren belül.

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!
2012. 11. 25. - 09:29 | © szerzőség: bercesa