Új időszaki kiállításunk az 1910–1930-as évekbeli avantgárd mozgalmak és az új zenei kísérletek kapcsolatát vizsgálja. A történeti avantgárd művészeti irányzataiban számos olyan elmélet, elgondolás és kiáltvány is megjelent, melyek a hagyományos zenei felfogások mellett új alternatívákat kínáltak. A zene fogalma is alapvetően megváltozott: a hangrögzítő eszközök megjelenésével kiterjedt a hétköznapi zajok világára, megkérdőjeleződött a tonális hangrendszerek kizárólagossága, a zeneszerzők és előadók új, mechanikus hangképző eszközökkel és komponálási módokkal kísérleteztek. Ugyanakkor az új elképzelések megvalósítása csak a második világháborút követő időszakban, az elektronikus hangszerek elterjedésével és a zenei avantgárd egységes fellépésével vált lehetővé.
A kiállításon Kassák Lajos folyóirataiban, a bécsi Mában és a Dokumentumban publikált zeneelméleti szövegekre és képzőművészeti alkotásokra építve adunk ízelítőt a korszak innovatív zenei törekvéseiből. Bemutatjuk a modern zenei áramlatok legfontosabb hazai fórumait, interjúk segítségével nyomában eredtünk az új zene későbbi történetének. A kortárs képzőművészek és zeneszerzők műveiből összeállított válogatás pedig időszerűvé, sőt újra átélhetővé teszi az avantgárd kísérleteket. (Kassák Múzeum oldala)